Miss Universe 2011


Visste ni att denna tävling fortfarande existerar? Eller är ni lika chockade som jag?
Slog på TVn här hemma tidigare idag och där va den ena snygga damen efter den andra. Sist jag såg Miss Universum eller Fröken Sverige var jag nog 12-13 år.. Googlade precis på saken och ser att jag är helt fel ute och att denna tävling har hållt på under alla år, kanske bara att media inte uppmärksammar det lika mycket längre.
Satt och halvsåg på programmet och funderade över två saker; 1. Varför ser alla likadana ut, med samma frisyr? Faktum är att alla nog var väldigt lika överhuvudtaget. 2. Undrar om alla verkligen är "äkta"? Idag kan ju vem som helst bli "snygg", en näsoperation där, lite botox här, stora/mindre bröst, ett lyft eller två och en fettsugning och sen ser alla ut som Barbie eller värre. Min åsikt är iallafall att naturligt är vackrast!

Sverige var representerat av Ronnia Fornstedt, 20 år från Södertälje. Hon gick inte vidare från de 89 ner till 16, men fick pris som Miss Photogenique 2011.





Tjejen i den snygga svarta klänningen är förra årets vinnare och längst ner syns året vinnare; Angola

(Okej, liite kul var det att titta ändå.. ) Nu - True Blood! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0