Ladies' Market


Yesterday we had dinner at a local restaurant, crowed with people, noisy, good food, cheap.. just the way it should be! Nicolas also happen to try the most spicy dish ever ^^
After that we took the MTR, that's what the metro is called here, to Mong Kok Station to have a look at the Ladies' Market. It's a long street where you can find everything from your favorite brand hand bag to very unusual underwear, toys and funny hats. The whole area around Ladies' Market is packed with different shops and during the evening no cars are allowed so that you can stroll around as you wish. Here you will also find a street with only sport goods and another with only electronics.
Compared to the fake markets in Shanghai I like this one better, it's a totally different feeling when it's not underground or inside a building.
If you want to visit Ladies' Market I suggest you to buy a mango/coconut drink with sago or aloe jelly in one of the small shops to cool you down and to not go on a Sunday when it will be overcrowded with people.

Ladies' Market

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Så mysigt det ser ut, vill oxå ju:) kramiz

2011-08-13 @ 11:12:14
URL: http://shiroo.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hej syster! Vilken fin blogg, enkel och mysig! Ja nu har jag ju äntligen tagit mig tid att gå in här....allt är upponed pga av min nacke, det är sååå ledsamt nu! Konstigt hur andra saker plötsligt inte betyder något när man får ett sånt här problem som gör sig påmind 24/7...bläää! Fin bild du valt föresten (den känner jag igen;) Ladies market verkar vara skapat för mig ;) Kommer nog ngn bild på en väska eller två ;) Nej nu ska jag iaf sitta rak i ryggen, läsa klart din blogg so far och mysa :) Puss puss <3

2011-08-14 @ 10:55:42
Postat av: Svärfar

Ladies Market i MongKok - alldeles rätt!

Där har jag inhandlat massor av presenter genom

åren! Samt - där finns oxo ett bås med Harley

Davidson prylar som är äkta. I a f har jag inte

kunnat skilja dem från äkta vara när jag har nagelfarit dem hemma! Många roliga diskussioner och prutningar med kvinnan som säljer HD-prylar har det blivit genom åren!

Det finns även en liknande marknad närmare T.S.T. jag tror det är Jordan MTR som gäller. kanske är kul att kolla in nån dag ni inte har annat för er?



KRAAAM!

Svärfar

2011-08-15 @ 10:17:57
Postat av: Emma

Linda: ja det är lite mysigt att gå där under bar himmel och titta på saker och folk :) kram!



Fia: började undra när du skulle hitta hit! :) vad tråkigt med nacken ;-( ngn gång måste det ju bli bättre? dumma dumma den! ja ladies market är nog skapt för dig hihi där hade du kunnat spendera en timme eller två! Puss <3



Svärfar: Ja där fanns mkt att titta på, ngt HD-bås såg jag inte till dock, men nästa gång ska jag hålla ögonen öppna! Kan den andra vara Night Market, den ligger lite närmre. Blir en tripp dit nästa gång :) Kram

2011-08-15 @ 10:56:44
URL: http://thecityandme.blogg.se/
Postat av: Nicolas

Riktigt mycket folk var det också. Carman sa iofs att det var lite folk mot vad det brukar vara. Jag tyckte det var häftigt och kommer nog bli en och annan tur tillbaka dit :)

2011-08-15 @ 11:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0